tisdag 22 december 2009

blir det någon ordning ?


Jag har köpt en bok om surdegsbakning. Det är tredje perioden
av idogt bakande hittills sedan födseln. Smaken sitter som en
smäck men det är värre med höjden över havet, dessutom
har jag avsmältningen pga klimateländet att kompensera för.
Skulle gissa 30 gram extra med jäst. .. . eh jo det "fuskas" lite
med surjäset . . . jo men det var ok skrev han när man gjorde survört !
Förresten är det stört omöjligt att hitta VÖRT ! vad är det ?
Alltså jag vill inte ha den där färdigblandade kryddningen jag vill
ha enbart VÖRT, inte ens bageriet vet ?! ja de köper väl också färdig
blandning kan tänkas. I boken står det VÖRT men inte VART ?


Min Orkidé har fått blommningsfnatt när jag flyttade in den på toa
invid ett litet fönster inunder ett verandatak i norrläge under den mörkaste
tiden på året, ja det är väl inte för inte att det överlevt sedan tidernas begynnelse.
Orkidéblommor skall vara bland de först nedstigna på jorden sittande i
gudfaders högra hand.

Till sist undrar man om det blir någon ordning på julklapparna i år ?

Inga kommentarer:

Besökare idag