fredag 26 februari 2010

fågelperspektiv



google earth och Eniro hitta.se , där fastnar jag och får en ny känsla
för mina platser. Man tar ett (många) steg bakåt uppåt och åt sidan.
Är det så jag rört mej runt i cirklar och fram och tillbaka på jordskorpan ?
Min säng där jag sovit lugnt så många nätter ( och förmiddagar) stod innanför en vägg
som stod paralellt med en väg som ledde rakt mot Norrland, kanske hade jag fötterna
i 45 graders vinkel mot skylten Leksand strax efter Falun. Näsan pekade nästan
var kväll åt samma håll där i sängen som i 80% av fallen i de andra sängarna på
samma gata åt nordväst ? mönster framträder och en känsla av samhörighet
likt den i en stack, både lite fredagsmysig och lite utplånande.
Varje steg jag tar tar i varje fall enbart jag just nu på denna yta ( skonummer 39 kanske 40 )
och ingen annan än jag.




Vi försöker hålla våra fåglar vid liv med rester från köket, nötter och frön.
Koltrastarna har visat sig vara fajters, dom krigar om maten och man blir förvånad
med tanke på deras annars så fridfulla sång om våren, fridfulla förresten
det är så vi tolkar fåglar när de egentligen om man översätter ( enligt expertis)
hävdar sitt revir typ stick iväg det här är min plats ! konstigt med tanke på
deras perspektiv där de färdas över så stora ytor men har man bestämt sig
för någon kvadratdecimeter bo så är det det som gäller och de är väl som
människor är som mest.

1 kommentar:

Ida sa...

Du är flummig...

Besökare idag