tisdag 9 mars 2010

Blommorblommorblommor


Alla dessa blommor skall jag ha i sommar !


Har röjt undan och berett plats för
"ettåringar" i höstas


Blåklint så klart !


Det kommer att ge en våldsammare blomning
än vad perenna ger ... förhoppningsvis


Blev inspirerad av Trädgårdsfredag.
Oj vad jag saknar dessa fredagar !

Mycket jobb blir det !

Och en del frön måste försås, men de
flesta direkt ut i vårjorden


Nu hörs småfåglarna ute trots snön


Blodtopp är en perenn, ett litet undantag
fast jag har lite funkia, höstflox och lavendel
och mycket mer ....


Min mamma brukade frysa in gurkörtsblommor
i isbitar, jättevackert !



Dom här vita underverken skall verkligen
bli hur spännande som helst att uppleva
Den heter Agrostemma githago ... kan tänka !
OCH contessa pink men är en sommarklätt !?
rätt och slätt . . . .


Ja jisses, vi får väl se om jag klarar av
alla dessa frön, brukar gapa över för mycket !


Jäkligt stilig

Inga kommentarer:

Besökare idag